• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Nowoczesne żagle ssące eSAIL już na pokładzie Ville de Bordeaux

Hiszpański start-up zajmujący się technologią wiatrową, bound4blue, z powodzeniem zainstalował trzy 22-metrowe żagle eSAIL na statku ro-ro Ville de Bordeaux, który należy do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. Konstrukcje fundamentów pod żagle statku zostały zamontowane w Gdańsku pod koniec ubiegłego roku.

06.03.2024, 20:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport

ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania o mocy megawata (MCS) do ładowania promów elektrycznych przy użyciu tego samego interfejsu co ciężarówki i samoloty. Standardowy system ma obniżyć bariery wejścia na rynek dla elektrycznych jednostek pływających, poprawiając ich konkurencyjność w porównaniu do jednostek napędzanych paliwami kopalnymi.

07.12.2023, 12:56
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chiny chcą atomowego kontenerowca

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) planują wybudowanie dużego kontenerowca o napędzie atomowym.

06.12.2023, 14:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Fit for 55 w opakowaniu. Informatyczne narzędzia w dekarbonizacji żeglugi. Polska ma potencjał

Marine Digital oraz ClassNK udostępniły niedawno armatorom bezpłatny próbny dostęp oprogramowania do wykorzystania przez operatora żeglugowego systemu zapewniającego optymalizację rejsów i minimalizację emisji szkodliwych substancji. Informatyzacja flot nabrała tempa i nie zatrzyma jej nawet zagrożenie cyberatakami.

18.04.2022, 15:16
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kontenerowiec na baterie wypłynie w 2023 r. Polskie huby mają kompetencje by już dzisiaj wprowadzać na rynek takie rozwiązania [GALERIA]

Absolwenci Akademii Marynarki Handlowej USA założyli startup i nazwali go Fleetzero. Zamierzają budować małe jednostki z napędem elektrycznym. Firma planuje budować statki z napędem na baterie już w br. Będą to feedery, które zapewnią transport na krótkich trasach między pobliskimi portami. Polskie huby mają projekty, technologie, kompetencje i gotowe rozwiązania, by już dzisiaj wprowadzać na rynek światowy proponowane przez Amerykanów rozwiązania.

20.03.2022, 07:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dlaczego rewolucja czystych technologii w żegludze nabiera tempa?

Zaledwie kilka tygodni temu, nastroje panujące podczas COP26 były prawdopodobnie pozytywne i pełne nadziei, a kluczowi gracze w branży żeglugowej wykazali bezprecedensową gotowość do zwiększenia wysiłków na rzecz dekarbonizacji. Jednakże fragmentacja przedstawiona na MEPC 77 ukazała nieco inny obraz sytuacji.

26.12.2021, 12:23
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rolls-Royce dostawcą silników do hybrydowych holowników

Silniki, z których każdy ma moc 2000 kW, będą napędzać cztery nowe holowniki, które Rio Maguari buduje dla firmy Svitzer.

05.12.2021, 15:12
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Bezpieczne reaktory do zasilania statków coraz bliżej

W ślad za COP26 międzynarodowym szczytem klimatycznym, wspieranym przez ONZ, podjęto kolejny krok w kierunku umieszczenia reaktorów atomowych na pokładach statków handlowych.

21.11.2021, 16:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

AET wraz z Shell, Trafigura i Saudi Aramco inwestuje w szwajcarski start-up zajmujący się technologiami klimatycznymi

Malezyjski właściciel tankowca AET dołączył do grupy inwestorów składającej się z Shell, Trafigura i Saudi Aramco do wspierania szwajcarskiego start-upu Daphne Technology zajmującego się technologiami mającymi na celu usunięcie substancji toksycznych i emisji gazów cieplarnianych z paliw.

14.11.2021, 12:27
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Cel osiągniecia przez Ørsted neutralności klimatycznej jest zgodny z wymaganiami naukowców

Duński potentat Ørsted jest pierwszą firmą energetyczną na świecie z długoterminowym, opartym na naukowych podstawach celem neutralności klimatycznej. Potentat wiatrowy chce zrealizować swoje ambicje do 2040 roku. Jego zamierzenia są zgodne z założeniami Porozumienia Paryskiego.

01.11.2021, 13:49
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.